دکوراسیون مغازه - آموزشگاه دکوراسیون داخلی
دکوراسیون مغازه - آموزشگاه دکوراسیون داخلی
طراحی دکوراسیون مغازه
دکوراسیون مغازه - آموزشگاه دکوراسیون داخلی
نکاتی در طراحی دکوراسیون مغازه:
آیا تا به حال به این فکر کرده اید که مغازه هایی با اجناس مشابه چرا فروش متفاوتی دارند؟
یکی از عوامل موثر در این مساله این است که صاحب یک از این دو مغازه با نکاتی در مورد طراحی دکوراسیون مغازه آشناتر است.
در این مقاله تلاش خواهیم کرد تا چند نکته کلیدی و مهم در رابطه با طراحی دکوراسیون مغازه را با یکدیگر مرور کنیم.
مهمترین نکتهای که در طراحی دکوراسیون مغازه باید مدنظر داشته باشید، توجه به جزئیات طراحی است؛
اینکه اجناس چگونه چیده شوند که مشتری را جذب کنند
و برای اینکه مشتری زمان بیشتری را در مغازه بماند ، ترکیب اجناس چگونه باشد ؟
نقش ویترین در طراحی دکوراسیون مغازه
دکوراسیون مغازه - آموزشگاه دکوراسیون داخلی : ویترین همان عاملی است که تعیین میکند مشتری به داخل مغازه شما خواهد آمد یا خیر.
م
شتریان بر اساس اجناسی که در پشت ویترین میبینند،
درباره پسندیدن یا نپسندیدن کل اجناس مغازه شما تصمیم خواهند گرفت.
پس بهتر است همیشه نسبت به سلیقه عمومی و آن چه که مشتریان به دنبال آنها هستند آگاهی داشته باشید.
بعضی وقت ها طراحی یک دکور زیبا و چشمگیر برای ویترین
تأثیر بیشتری در جذب مشتری نسبت به دکور داخلی خود مغازه دارد.
طراحی ورودی در دکوراسیون مغازه
اولین قسمتی است که مشتری با آن مواجه می شود و در آن قدم می گذارد .
در واقع این قسمت از 5 تا 15 قدم اول مغازه ی شماست که بسته به فضای مغازه اندازه آن مشخص می شود.
در واقع ورودی ، اولین برخورد مشتری با محیط مغازه است.
- استفاده از لامپ و نوزپردازی مناسب
- رنگ
- صفحه نمایش nv تبلیغات کار
باعث می شود ذهنیتی اعم از با ارزش بودن و گران بودن مغازه در ذهن مشتری ایجاد کند.
از آنجا که این قسمت محل عبور مشتریان است باید سعی شود که آن ها وارد مغازه شده و آن ها را از دست ندهید.
تاثیر چیدمان محصولات در دکوراسیون مغازه
باید سعی شود محصولات پرفروش تر و جذاب تر ، بیشتر در معرض دید مشتری قرار گیرند
و محصولاتی که مشتری کمتری دارند در قفسه های پایین تر قرار گیرند.
چراکه نحوه چیدمان محصولات هم در طراحی دکوراسیون مغازه از اهمیت خاصی برخوردار است
همچنین دسته بندی مناسب محصولات در دکوراسیون مغازه نه تنها تأثیر زیادی در فروش بیشتر دارد
بلکه به مشتری کمک می کند تا به راحتی بتواند محصول مورد نظر خود را در فروشگاه شما بیابد.
دکوراسیون مغازه
توجه به طراحی قسمت راست در دکوراسیون مغازه
بر اساس تحقیق که در بین مغازه داران و خرده فروشان انجام شده است؛
90 درصد مشتریان زمان که وارد یک مغازه می شوند به صورت ناخودآگاه ابتدا به سمت راست مغازه نگاه می کنند.
به همین دلیل ، اغلب به آن “دیوار قدرت “می گویند. زیرا بالاترین تأثیر را در برداشت اول بر روی مشتری می گذارد .
بنابراین باید به آن توجه زیادی شود.
اجناسی که در این سمت قرار دارند و اولین نگاههای مشتری به آنها میافتد
تأثیر قابلتوجهی روی دید کلی مشتری نسبت به مغازه و دکوراسیون مغازه خواهد داشت.
پس باید اجناسی روی این دیوار قرار گیرند که بتوانند مشتری را جذب کنند؛
برای مثال: اجناس جدید یا خیلی خاص یا اجناسی که تقاضای بالایی برای آنها وجود دارد را میتوان روی این دیوار قرار داد.
store design - دکوراسیون مغازه
طراحی مسیر حرکت مشتری
مسیر حرکت مشتری بسته به طرح کلی دکوراسیون مغازه متفاوت خواهد بود.
کاری که شما باید انجام دهید این است که مسیر حرکت مشتری را با طراحی دکوراسیون مغازه تنظیم کنید.
پس از اینکه متوجه شدید مشتری شما به کدام سمت تمایل دارد، باید مسیری را برای هدایت مشتری به سمت بازدید سایر اجناس فراهم کنید.
مسیر را طوری طراحی کنید که محصولات شما به بیشترین حد ممکن در معرض دید مشتریان قرار گیرند.
این کار احتمال خرید را افزایش میدهد .
هیچ روش قاطعی برای ایجاد مسیر وجود ندارد
و متناسب با مساحت و نقشه مغازه میتوان مسیرهای متعددی را ارائه کرد.به عنوان مثال میتوان :
- از مسیرهای دورانی به سمت راست استفاده کرد.
- مغازه را به چند قسمت تقسیم کنید و هر بخش را با رنگ یا اجناسی خاص مشخص میکنند.
- نکته حائز اهمیت این است که دکوراسیون مغازه باید طوری باشد که مشتری کل مسیر را طی کند.
- یکى از ترفندها این است که در پایان مسیر، کالایی خاص و جذاب قرار داده شود
- تا مشتری را برای طی کردن کل مسیر تشویق کند.
store design
مشتری در مغازه مبلغ را مستقیما یا از طریق دستگاه کارت خوان پرداخت می کند.
بنابراین بخش صندوق باید حساب شده طراحی گردد و یک نقطه توقف خوب و هدفمند باشد.
[
با توجه به اینکه اکثر مشتری ها ابتدا به سمت راست مغازه برای دیدن تمایل دارند.
بهترین قسمت انتخابی برای پرداخت هزینه اجناس جلوی مغازه و سمت چپ می باشد.
این کار ذهنیتی در مشتری ایجاد می کند که اگر از قسمت چپ دیدن نکرده باشد
بتواند مجدد آنجا را نیز برای مشاهده انتخاب کند .
محصولات مهم را در فضاهای استراتژیک قرار دهید
- هنگامی که محصولات را طبق اصولی که یاد گرفتید چیدمان کردید ،
قطعا دوست دارید تا نظر خریدار را جلب کند
نه اینکه از آنها رد شده و به بخش بعدی برود.
یکی از کارهایی که در این زمینه میتوان انجام داد،
استفاده از علامتها یا تابلوهای فصلی است که به اصطلاح نوعی «سرعتگیر» محسوب میشوند و مشتری را به بررسی بیشتر - تشویق میکنند.
- هنگامی که محصولات را طبق اصولی که یاد گرفتید چیدمان کردید ،
- روش دیگری که در این رابطه وجود دارد این است که محصولاتی در وسط راهروها قرار داده شود؛
بدین ترتیب وقتی مشتری به این کالاها میرسد
با خود فکر میکند که به آنها نیاز دارد یا خیر و احتمال خرید بالا میرود.
معمولاً در اطراف این کالاها، اجناس مرتبط با آن قرار میگیرند تا احتمال فروش بالاتر رود.
همچنین توصیه میشود که هر هفته یا بهطور منظم بخشی از چیدمان تغییر کند
تا برای مشتریان تکراری نشود. - نکته آخر اینکه :
- میتوان محصولات پرطرفدار را در قفسههای میانی که در سطح چشم قرار دارند گذاشت
و سایر محصولات را در قفسههای بالاتر یا پایینتر جای داد
- میتوان محصولات پرطرفدار را در قفسههای میانی که در سطح چشم قرار دارند گذاشت
store design
دکوراسیون مغازه
برای دکوراسیون مغازه متفاوت راحت بودن مشتری را در اولویت قرار دهید
تحقیقات نشان داده است که افراد، بهویژه خانمها،
راهروهای شلوغ و برخورد با دیگران در این راهرو را دوست ندارند.
پس باید اطمینان حاصل کرد که فضای کافی برای مشتریان در بین راهروها وجود داشته باشد
تا از بروز مشکل فوق جلوگیری شود.
اگر فروشگاهی بزرگ دارید، حتی میتوانید صندلیهایی را در برخی نقاط قرار دهید
که مشتری بتواند به استراحت پرداخته و درنتیجه مدت بیشتری را در آنجا بماند.
در ضمن صندلیها باید طوری قرار گیرند که مشتری همچنان بتواند کالاها را ببیند و به خرید آنها فکر کند
طراحی دکوراسیون مغازه و فروشگاه فرآیندی دنبالهدار است.
store design
دکوراسیون مغازه
دکوراسیون مغازه - آموزشگاه دکوراسیون داخلی
هر فردی سلیقه خاص خود را دارد و نمیتوان قالب خاصی را برای طراحی دکوراسیون مغازهها ارائه داد.
کاری که میتوان کرد این است که مشتریها را بیشتر بشناسید
تا متوجه شوید به چه چیزهایی علاقه دارند و از چه چیزهایی خوششان نمیآید،
الگوی حرکتی و رفتار آنها را زیر ذرهبین قرار دهید
و به توجه به آنها چیدمانهای مختلفی را طراحی کرده و بهینهترین آنها را انتخاب کنید.