چند راه‌ کار ساده دکور مغازه خود را بهینه کنید

 

چند راه‌ کار ساده دکور مغازه خود را بهینه کنید :دکور مغازه از ویترین شروع شده و به چینش بخش‌های داخلی مغازه منتهی می‌شود. داشتن دکور مناسب می‌تواند به جلب نظر و اعتماد مشتریان کمک کرده و موجب افزایش فروش شود.

دکور مغازه ابزاری قدرتمند در دستان شماست تا به کمک آن فروش خود را افزایش دهید. مغازه‌های مختلف بنابر محصولاتی که ارائه می‌دهند و میزان تنوع آن، نیازمند ویژگی‌های خاصی در دکوراسیون داخلی مغازه خود هستند.

نوع چینش و ارائه محصولات در یک فروشگاه مواد غذایی با یک فروشگاه پوشاک یا لوازم الکترونیکی متفاوت است. همچنین میزان اهمیت طراحی داخلی مغازه نیز برای کسب‌وکارهای گوناگون متفاوت است.

با این وجود اصولی کلی و ساده وجود دارد که رعایت کردن آنها موجب می‌شود تا مغازه شما از این نظر در وضعیت بهتری قرار بگیرد. در این نوشته وب‌سایت راهیل هنری به معرفی این اصول کلی پرداخته‌ایم.با بیا تو آرت در این بخش از دکوراسیون داخلی همراه باشید

ویترین شامل محصولات شماست

 

بیشتر بخوانید: از این ۸ اشتباهات دکوراسیونی اجتناب کنید!

ویترین شامل محصولات شماست

 

ویترین در مغازه‌ها مهم‌ترین بخش تبلیغات حضوری را برعهده دارد. تفاوتی ندارد که مغازه شما در خیابان قرار گرفته یا در یک مجتمع تجاری، به هر حال این ویترین شماست که مشتریان را برای حضور در مغازه ترغیب می‌کند.

در طراحی ویترین دو عامل بسیار مهم است. در درجه اول شناخت سلیقه عمومی و نمایش بهترین محصولات در ویترین، کمک می‌کند که مشتری مجاب شود که آنچه می‌خواهد را در داخل مغازه شما جستجو کند.

در درجه دوم نیز نوع چینش ویترین مهم است. در این زمینه بهتر است تنها محصولات اصلی را ارائه کنید و کل فضای ویترین را با ارائه محصولات پر نکنید.

قرار دادن اشیا تزئینی و یا مکمل که محصول شما نیستند نیز در ویترین مغازه می‌تواند پرفورمنس آن را افزایش دهد. به عنوان مثال چینش دکور یک پوشاک به کمک یک میز آرایش آنتیک یا رگال و چوب لباسی کلاسیک و استفاده از نورپردازی مناسب، می‌تواند در ارائه هرچه بهتر محصولات موثر باشد.

 

 چند راه‌ کار ساده دکور مغازه خود را بهینه کنید

 

مسیر ورود به مغازه را آماده کنید

 

اگر تجربه مدیریت یک مغازه را داشته باشید؛ احتمالا با این صحنه تکراری مواجه شده‌اید. صحنه‌ای که در آن مشتری چند قدم وارد مغازه شده و بدون هیچ‌گونه پرسشی خارج می‌شود.

این لحظات برای کسب‌وکار شما بسیار مهم است؛ و باید بتوانید تا حد ممکن نرخ خروج را در این قدم‌های اولیه کاهش دهید. برای بهبود این فضا، نکات زیادی را می‌توان مدنظر داشت. در درجه اول استفاده از رنگ و نورپردازی مناسب و همچنین قرار دادن محصولات جذاب در نزدیکی ورودی را پیشنهاد می‌کنیم.

 

همچنین محل قرارگیری فروشنده بسیار مهم است. قرار گرفتن میز فروشنده در انتهای مغازه ایده خوبی است. این کار چند ویژگی مهم دارد. در درجه اول باعث می‌شود مشتری اطمینان حاصل کند که فروشنده در مغازه حضور دارد. در درجه دوم برای مطرح کردن خواسته خود، باید تا نزدیک فروشنده برود و کل فروشگاه را مشاهده خواهد کرد.

 

در نهایت طبق تجربیات مختلف، ثابت شده است که مشتریان معمولا در بدو ورود به مغازه، سمت راست خود را بررسی می‌کنند. بنابراین بهتر است روی چینش این بخش حساسیت بیشتری به خرج بدهید.

بیشتر بخوانید: چیدمان و تزیین حیاط خلوت و ایجاد فضای سبز در آن

 چند راه‌ کار ساده دکور مغازه خود را بهینه کنید

 

نور کافی را در همه جای مغازه ایجاد کنید

 

معمولا مغازه‌ها بدون پنجره و در فضایی دربسته هستند. به همین دلیل نیز مسئله نورپردازی و ایجاد نور مناسب و کافی در آنها بسیار مهم است. این موضوع به‌خصوص در زمینه محصولاتی که طرح ظاهری آنها مهم است (مانند پوشاک یا دکوراسیون) از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است.

 

نور کافی را در همه جای مغازه ایجاد کنید

 

منابع نوری در مغازه باید طوری تنظیم شود که کمترین میزان سایه روی محصولات ایجاد شود. به همین دلیل گاهی پیشنهاد می‌شود که در طبقات مغازه نیز کار نورپردازی انجام شود.

 

 چند راه‌ کار ساده دکور مغازه خود را بهینه کنید

بیشتر بخوانید:تاثیر رنگ در معماری داخلی و بررسی حالت آنها بروی انسان

فرصتی برای آسودن

اگر مغازه شما دارای متراژ مناسب است؛ بهتر است فضایی را برای آسودن مشتریان فراهم کنید. این ایده می‌تواند تنها چند صندلی ساده باشد. این موضوع کمک می‌کند که همراهان خریدار با صبوری بیشتری به خریدار برای بررسی محصولات شما زمان بدهند.

فرصتی برای آسودن

ایجاد این فضا در کتاب‌فروشی‌ها بسیار متداول است؛ اما استفاده از آن در سایر مغازه‌ها نیز می‌تواند به رونق کسب‌وکار شما کمک کند.