سایت هنری

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

کاخ اردشیر ساسانی یا آتشکده فیروز آباد

 

کاخ اردشیر ساسانی یا آتشکده فیروز آباد

 

 

کاخ اردشیر ساسانی یا آتشکده فیروز آباد : این بنای باستانی توسط اردشیر بابکان بنیانگذار سلسله پادشاهی ساسانی احداث شده و از نخستین آثار معماری ساسانیان به شمار می رود که در کنار روستایی به نام آتشکده قرار گرفته است.

 

کاخ اردشیر را مهمترین و عظیم ترین اثر تاریخی فیروزآباد می دانند که در ۲ کیلو متری شهر فیروزآباد فارس قرار دارد و با مصالح لاشه سنگ و ملات گچ ساخته شده ، تزئینات به کار رفته در آن نیز شامل گچ بری های زیبا و رنگی داخلی است. اردشیر بابکان این کاخ را نزدیک مدخل تنگاب در کنار چشمه ای بزرگ احداث کرد که نخستین بنای تاق دار ساسانی محسوب می شود.با بیا تو آرت همراه باشید در این بخش از هنر معماری 

 

 

عده ای بر این باورند این بنا کاخ نبوده بلکه آتشکده ای بوده است.دلیل باور ایشان ، اعتقادات مهرپرستی که هر بنای مهمی که در کنار آب ساخته می شده محلی برای پرستش الهه آناهیتا و همینطور مهر بوده است، عنوان می شود.

 


از دیگر آثار باستانی اطراف این کاخ می توان به بنای آشپزخانه در پشت کاخ، تل نقارخانه در مجاورت کاخ و قلعه حسن آباد و برخی روستاهای باستانی دیگر اشاره کرد. همچنین بنای امامزاده جعفر در محدوده شهر قدیم که از دوره ایلخانی باقی مانده است و یا سنگ قبرهای بسیار جالب که یکی از آنها دارای تاریخ ۷۴۱ هـ . ق است ، حائز توجه می باشند.

 

 

کاخ اردشیر ساسانی یا آتشکده فیروز آباد

ادامه مطلب...
۲۹ مهر ۹۹ ، ۱۶:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
وحید فدایی

علت کج شدن برج پیزا  چیست؟

 

علت کج شدن برج پیزا  چیست؟

 

 

 علت کج شدن برج پیزا  چیست؟ معماری برج پیزا براساس معماری قرون وسطی و به سبک رومی است. گفته می شود که چند معمار و مهندس در طراحی این بنا مشارکت داشتند. بونانو پیزانو، جراردو دی جراردو، جیووانی پیزانو، جیوانی دی سیمونه از جمله این طراحان و مهندسان هستند.

 

علاوه بر این بیشتر مصالح به کار گرفته شده در برج پیزا سنگ های مرمر سفید رنگ هستند که در شب به کمک سیستم نورپردازی جالب، منظره زیبایی را ایجاد می کنند.

 

یکی از بناهای مهم و مشهور دنیا برج پیزا است که راز و رمزهایی در خصوص نحوه ساخت آن وجود دارد.

 

 

به گزارش برترین ها، همه بناهای مهم و مشهور دنیا طراحی دقیقی نداشته اند. یک نمونه اش برج معروف پیز است که از ابتدا قرار بوده یک برج صاف و بلند باشد اما به دلیل اشتباه معماران، کج شده و همین نقص در شهرتش تاثیر داشته است.

 

البته برج پیزا تنها برج کج جهان نیست ولی مشهورترین آنها لقب گرفته است. از آنجا که پیزا در کشور ایتالیا واقع شده و محل رفت و آمد توریست هاست، جهانگردان و افراد مختلف تشویق می شوند تا در بازدید از جاذبه های توریستی به این برج عجیب هم سری بزنند. با این بنا بیشتر آشنا شوید و در مورد پیچ و خم های معماری اش بیشتر بدانید. با بیا تو آرت در این بخش هنر معماری همراه باشید.امیدواریم مطالبی که در اختیار شما قرار دادیم مورد توجه شما قرار بگیرد.

 

 

ادامه مطلب...
۲۹ مهر ۹۹ ، ۱۵:۵۷ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
وحید فدایی

آموزش طراحی با مداد

آموزش طراحی با مداد

 

آموزش طراحی با مداد : من نقاشیم افتضاحه! این متداول ترین جمله ای هست که خیلی از ما با دیدن یک نقاشی یا طراحی زیبا به خودمون میگیم. تا حالا به این فکر کردید که شما هم می تونید ساخته های ذهنی خودتون رو روی کاغذ به تصویر تبدیل کنید؟

 

برای بسیاری از آدم ها نقاشی و طراحی خیلی هیجان انگیزتر از عکس واقعی بنظر میرسه. چرا؟ چون یک خلق هنرمندانه هست. حالا هم دیر نیست. اگه این تجربه رو ندارید، حداقل یک بار امتحانش کنید. پیشنهاد می کنم خوندن این 11 نکته کلیدی از آموزش طراحی با مداد رو از دست ندید.با این قسمت از بیا تو آرت در بخش هنر نقاشی همراه باشید.

 

 

 

 

اول- مدادتو بشناس!

 

اگه شما جزء اون دسته از افرادی هستید که وقت خریدن مداد اصلا براتون مهم نیست نوک قلم چه خصوصیاتی داره، به این نکته دقت بیشتری کنید.

 

قبل از شروع آموزش طراحی با مداد ، باید بدونیم که بهترین مداد برای طرحی که میخوایم بکشیم چی هست؟ درجه سختی گرافیت مداد یک نشانگر محسوب میشه. می تونید اون رو بر بدنه مداد پیدا کنید. مدادها به دو دسته کلی B و H تقسیم میشن. مدادهای B نرم‌تر (پر رنگ) و مدادهای H سخت‌تر (کم رنگ) هستند. دسته دیگری از مدادها هم هستند که بین این دو درجه بندی قرار می‌گیرن که به مدادهای HB می‌شناسیمشون.

 

 

 

آموزش طراحی با مداد

 

ادامه مطلب...
۲۳ مهر ۹۹ ، ۱۲:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
وحید فدایی

از این ۸ اشتباهات دکوراسیونی اجتناب کنید!

 

از این ۸ اشتباهات دکوراسیونی اجتناب کنید!

 

 

 

از این ۸ اشتباهات دکوراسیونی اجتناب کنید : برای چیدمان اصولی فضا در دکوراسیون ترفندهایی وجود دارد که اگر به آن ها توجه شود می توان فضایی متعادل تر از نظر زیباشناسی و عملکردی ایجاد نمود در ادامه با مشاهده خطاهای دکوراسیونی که با اجتناب از آن ها می توان دکوراسیون متناسب تری خلق نمود همراه باشید. در این بحش از دکوراسیون داخلی با بیا تو آرت همراه باشید.

 

از این ۸ اشتباهات دکوراسیونی اجتناب کنید!

می توان فضایی متعادل از نظر زیباشناسی و عملکردی ایجاد نمود

 

ادامه مطلب...
۱۵ مهر ۹۹ ، ۱۲:۴۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
وحید فدایی

دکوراسیون داخلی چیست ؟

 

دکوراسیون داخلی چیست ؟

 

 

دکوراسیون داخلی چیست ؟ دکوراسیون داخلی عبارت است از:

 

به این معنی مندرج در لغت نامه آکسفورد، دکوراسیون داخلی عبارت است از: «هماهنگ سازی طراحی شده برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق یا ساختمان به صورت هنرمندانه».

 

با این حساب همه ما هنگامی که خانه خود را تزئین و درباره بهترین چیدمان مبلمان منزلمان فکر می کنیم، نقش یک دکوراتور داخلی را بر عهده می گیریم. با این همه، دکوراسیون داخلی همانند سایر هنرها، دارای سبک و ریزه‌کاری‌های متفاوتی است که براساس سلیقه ها و نیازهایدوران، دستخوش تغییر می‌شوند. در ادامه با بخش دکوراسیون داخلی  با بیا تو آرت همراه باشید.

 

دکوراسیون داخلی مانند هنرهای دیگر، دارای سبک و سیاق و اصولی است که براساس سلیقه‌ها و نیازهای هر دوره، دستخوش تغییر می شوند.

 

دکوراسیون داخلی چیست ؟

 

ادامه مطلب...
۰۸ مهر ۹۹ ، ۱۵:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
وحید فدایی

آشنایی با سبک نقاشی کوبیسم

 

آشنایی با سبک نقاشی کوبیسم

 

 

 

آشنایی با سبک نقاشی کوبیسم  : با ما در این مقاله از بیا تو آرت همراه باشید . کوبیسم یا حجم گری ،یکی از جنبش های هنری است که به سبب روش نوآوری در روش دیدن، انقلابی ترین و نافذ ترین جنبش هنری سده بیستم به حساب می آید. کوبیست ها با تدوین یک نظام عقلانی در هنر کوشیدند مفهوم نسبیت واقعیت، به هم بافتگی پدیده ها و تاثیر متقابل وجوه هستی را تحقق ببخشند.

 

سبک نقاشی کوبیسم، به نوعی مهم ترین جنبش در هنر دنیای مدرن، بویژه در نقاشی است که توسط دو هنرمند، اسپانیایی (پابلو پیکاسو) و فرانسوی (جورج براک) در سال هزار و نه صد و هفت و هزار نه صد هفت پایه گذاری شد.

 

آشنایی با سبک نقاشی کوبیسم 

آشنایی با سبک نقاشی کوبیسم

ادامه مطلب...
۰۵ مهر ۹۹ ، ۱۶:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
وحید فدایی

آشنایی با محوطه تاریخی چغازنبیل

 

آشنایی با محوطه تاریخی چغازنبیل

 

 

 

آشنایی با محوطه تاریخی چغازنبیل : چغازنبیل در نزدیکی شوش (شهر باستانی) در استان خوزستان قرار دارد

چُغازَنبیل نیایشگاهی باستانی است که در زمان ایلام (عیلامی‌ها) و در حدود ۱۲۵۰ پیش از میلاد ساخت آن آغاز شد و بعد از حمله آشوری‌ها ناتمام ماند. هزاران خشت و آجر استفاده نشده‌ای که در این محوطه باقی مانده، گواهی بر این موضوع است.


چغازنبیل بخش به‌جامانده از شهر دوراونتش است و در نزدیکی شوش (شهر باستانی) در استان خوزستان قرار دارد.

چغازنبیل در ۱۹۷۹ اولین اثر تاریخی از ایران بود که در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت. جامعه بین‌المللی برای آن ارزش استثنائی و جهانی قایل است.
خاورشناسان چغازنبیل را نخستین ساختمان مذهبی ایران می‌دانند. همراه باشید با این بخش از هنر معماری در بیا تو آرت 

 

آشنایی با محوطه تاریخی چغازنبیل

آشنایی با محوطه تاریخی چغازنبیل

ادامه مطلب...
۰۱ مهر ۹۹ ، ۱۳:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
وحید فدایی