عوامل مهم و موثر در فنگ شویی حمام و سرویس بهداشتی

 

 

عوامل مهم و موثر در فنگ شویی حمام و سرویس بهداشتی :فنگ شویی به قوانین کهن و باستانی چین اشاره دارد و به ایجاد تعادل و هارمونی در فضا با استفاده از جریان انرژی باد و آب میپردازد. آب عنصری ست که همواره در حمام و دستشویی جریان دارد بنابراین باید آن را وارد چرخه مناسب کرد.

 

اگر از فنگ شویی در این مکان ها استفاده نگردد, انرژی منفی در فضا به جریان در می آید و آب ناشی از حمام و دستشویی به بیرون از منزل جاری  میشود و با خود انرژی را از خانه بیرون میبرد. پس با رعایت اصول و قوانین فنگ شویی در چیدمان دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی میشود انرژی مثبت را ارتقا  نمود. در نوشته های قبل به  دکوراسیون داخلی منزل و آشپزخانه اشاره شد اما در این نوشته  از bia2art.ir سعی شده تا روش های فنگ شویی در حمام و سرویس بهداشتی در اختیار شما قرار داده شود. با بیا تو آرت همراه باشید.

 

مکان مناسب

بر اساس قوانین فنگ شویی سرویس بهداشتی نباید در مجاورت آشپزخانه, اتاق غذاخوری و درب ورودی تعبیه شود. فضای توالت باید در مجاورت یکی از دیوارهای خارجی ساختمان ساخته شود به نحوی که خارج از محدوده دید باشد. سرویس بهداشتی باید تنها یک بخش جزئی از آپارتمان را دربرگیرد و بیش از حد بزرگ نباشد, در این صورت میتوان از پراکندگی انرژی های منفی در خانه جلوگیری نمود.

جدا نمودن حمام و دستشویی از یکدیگر در بحث فنگ شویی بسیار  اهمیت دارد. در آپارتمان ها میتوان با یک دیوار کوتاه این دو مکان را از یکدیگر تفکیک نمود. اگر از فنگ شویی در این مکان ها استفاده نشود انرژی منفی در محیط خانه به جریان درمی آید و تاثیرات آن بر اهالی خانه وارد میشود.

 

عوامل مهم و موثر در فنگ شویی حمام و سرویس بهداشتی

 
رعایت نظم و نظافت

فنگ شویی بر پایه نظم, ترتیب و تمیزی استوار است. بنابراین این ویژگی ها باید در سرویس بهداشتی و حمام وجود داشته باشند. با طبقه بندی و نظم دادن به وسایل موجود در این مکان ها میتوان به آرامش ذهنی دست یافت و ذهن را از هر نوع هرج و مرج و آشفتگی خالی نمود. رعایت نمودن نظافت و تمیز نمودن سرویس بهداشتی و حمام باعث کاهش انرژی های منفی شده و انرژی مثبت را به جریان می اندازد.

عوامل مهم و موثر در فنگ شویی حمام و سرویس بهداشتی

رنگ مناسب

انتخاب رنگ مناسب از دیگر عوامل فنگ شویی محسوب میشود. رنگ حمام و توالت باید در طیف رنگ های آرام بخش و ملایم انتخاب شود. اگر رنگ این مکان ها را از رنگ های طبیعت الهام بگیرید, فضایی بسیار آرام ایجاد میکنید که انرژی های منفی کمتری در آن تولید میشود. بنابراین از رنگ های گرم و ملایم برای رنگ دکوراسیون حمام و دستشویی استفاده کنید زیرا این رنگ ها با از بین بردن سردی این فضاها به بزرگتر جلوه دادن آنها کمک شایانی میکنند.

عوامل مهم و موثر در فنگ شویی حمام و سرویس بهداشتی

سیستم تهویه

تهویه یکی از مهمترین اصولی ست که حتما باید در فنگ شویی حمام و دستشویی رعایت شود. تعبیه نمودن سیستم تهویه در این مکان ها باعث مطبوع نمودن هوا و حفظ سلامتی شده و فضای حمام را به فضایی سرشار از انرژی مثبت تبدیل میکند.

عوامل مهم و موثر در فنگ شویی حمام و سرویس بهداشتی

نصب آینه

آینه عنصری دکوراتیو است که در بحث فنگ شویی باعث افزایش انرژی و تقویت آن میشود. استفاده از آینه به بزرگتر نشان دادن فضا کمک میکند و میزان آرامش را در محیط دو برابر مینماید. پس  با قرار دادن آینه در حمام و توالت سطح انرژی های مثبت را بالا ببرید و دکوراسیون این مکان ها را زیباتر کنید.

عوامل مهم و موثر در فنگ شویی حمام و سرویس بهداشتی

پرهیز از اشکال نور تیز

در فنگ شویی نکته مهم  بر آن است که از اشکال نوک تیز و مخروطی استفاده نشود زیرا این اشکال جریان انرژی را با مشکل مواجهه میکنند. بنابراین در انتخاب کاشی ها, وان حمام, لوازم دکوراتیو و … دقت داشته باشید که از اشکال نرم و منحنی استفاده نمائید.

پرهیز از اشکال نور تیز

استفاده از گیاهان

گیاهان از جمله عناصری هستند که به دفع انرژی منفی کمک میکنند. بنابراین, با قرار دادن گل و گیاه در فضای حمام و توالت خانه خود, از  انرژی های منفی  دوری کنید و دکوراسیون این مکان ها را با گیاهان آراسته کنید. میتوانید از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید زیرا علاوه بر تصفیه هوا, عناصری دکوراتیو و زیبا به شمار می روند.

استفاده از گیاهان